НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ПРОЕКТНИЙ ЦЕНТР ГЕОУРБАНІСТИКИ ТА ПЛАНУВАННЯ

Лендформна Архітектура

Лендформна Архітектура

1.Вступ

Природа - це «початок» всього. Саме з навколишнього середовища протягом століть люди черпають натхнення, створюючи все навколо в різних галузях науки та мистецтва, в тому числі та в архітектурі. Безсумнівно зв'язок між людьми та природою нерозривний. Особливості природних ландшафтів, кліматичних умов, культурно-історичні особливості народу диктують свій стиль та умови формування людського середовища.

Природа показує світ у різноманітних формах, це унікальний орган із гармонійно розвиненою системою взаємодії всіх її елементів, одного з яких є людина. Окремі продукти науково-технічного прогресу, ми не перекладаємо черпати натхнення у навколишньому середовищі. Сьогодні архітектура не завжди може забезпечити сучасних людей єдиною природою. Тому саме таку ідею засновано на створеному такому напрямку архітектури, як органічна, яка у відновлених одночасно знаходиться в собі не лише лендформная архітектура, еко-архітектура, зелена архітектура, біо-архітектура тощо. Порівняно з усіма найбільшими об'єктами діапазону, створеними з екологічної точки зору, сьогодні об'єднавшись у самій стрічковій архітектурі, в якій архітектурні форми відповідають за тактичні взаємодії із землею, ця архітектура на основі нелінійної та ортогональної геометрії,

2.Походження лендформної архітектури

На противагу функціоналізму, органічній архітектурі, що створює свою задачу у створенні будівель та споруд, що розкриває властивості природних матеріалів та органічно вписаних у навколишній землю шахт. Ідеї ​​органічної архітектури вперше були сформовані в 1890-х рр. американським архітектором Луїсом Генрі Саллівеном (1856-1924), але розвинені були його учнем Франком Ллойдом Райтом (1869-1956).

Френк Ллойд Райт (1869-1956) - американський архітектор-новатор, творчість якогось малого великого впливу на розвиток західної архітектури у першій половині XX століття. Творець «органічної архітектури» та пропагандист відкритого плану.

За своє життя Френк Ллойд Райт набув чималого архітектурного досвіду, який він втілював у свої об'єкти. Згодом всі ці його напрацювання і створили певне його архітектурне обличчя - стиль.

Принципі стилю Ллойд Райта:

-Зменшувати до мінімуму число необхідних частин будівлі та число окремих кімнат у будинку, створюючи цілі як замкнутий простір, можна поважати, щоб цілі були пронізовані повітрям та вільним оглядом, що спричиняє відчуття єдності.

-Перевірте будівництво, як цілі, з її ділянкою за допомогою надання горизонтальної протяжності та підсвідомості площі, паралельних земель, але не займатися будівництвом кращих частин ділянки, створюючи, таким чином, цю частину для членів у ній, для функцій, пов'язаних із життям в оселі.

-Не робити кімнату коробкою, а будинок - іншою коробкою, для цього перетворити стіни в ширми, що огороджують простір; стелі, підлоги та огороджувальні ширми повинні переходити одне в одного, створюючи одну загальну межу простору, і мають мінімум підрозділів. Створити Усі пропозиції будинків більше, ніж наближені до людських. Застосовуйте прямі лінії та обтичні форми.

-Витягнути фундамент, який містить у собі негігієнічний підвал, із землі, знайдете його всюди на сторінці, перетворивши його в низький кокос для житлової частини будинку і зробивши його в умовах низької кам'яної платформи, при якому повинен стояти будинок.

-Всі необхідні пройоми, що ведуть назовні або всередину, дають відповідь у відповідях на людські пропозиції та розміщують їх за схемами загального будівництва природного середовища: як в єдиному появі так і групи. Зазвичай вони виступають у вітринах прозорих ширм замість стін, тому що вся така звана «архітектура» створює головний образ тому, як ці отвори в стінах групуються при розміщенні в якості огороджувальних ширм. Внутрішнє приміщення, як таке, тепер забуває істотну архітектурну візуальність, і не повинно бути відворів, прорізаних у стінах, окремих дирків, вирішених у стінках коробки. «Діяві стіни - це насильство».

-Виключіть комбінування різних матеріалів і, в міру можливості, приєднуйтесь до застосування одного матеріалу в будівництві; не використовувати прикраси, які не випливають із природного матеріалу, щоб побудувати ясніше виражати себе місцем, у якому жити, щоб загальний характер будівлі чітко свідчив про це. Прямі лінії та геометричні форми відповідають за роботу машин у будівництві, так що інтер'єр природно приймає характер машинного виробництва.

-Поєднувати опалення, освітлення, водопостачання з будівельних конструкцій так, щоб ці системи стали складеною частиною самобудів. Елементи обладнання для цього вказують на архітектурну якість: тут також можна дізнатися з розробленої ідеї органічної архітектури.

-Подібні з елементами будівництва, за допомогою яких можна попередньо встановити, як елементи органічної архітектури, зробити їх єдиними з будівництва та надаючи їм прості форми, відповідаючи за роботу машин. Знову прямі лінії і прямокутні форми.

-Виключіть роботу декоратора. Якщо він не допоможе допомогти самим різним стилям, ми вже обов'язково будемо використовувати "завіси та квіткові".

Френк Ллойд Райт втілив чимало архітектурних проектів та новинок, і встановив культурний архітектором ще за життя.

Ще одним впливовим представником органічної архітектури в Європі був фін Алвар Аалто.

Індивідуалізм органічної архітектури неминучого вступу в протиріччя із потребами сучасного урбанізму, і не дивно, що основні пам'ятники цього напряму стали замість особняків для можливих оригіналів, любителів сучасного мистецтва. Від строго геометричних форм ранніх спорудів Аалто призводити до самобудування об'єднання національних традицій, принципів функціоналізму та органічної архітектури, до свободи та гнучкості об'єктивно-просторової композиції, вміст записаної в природному середовищі. В спорудах архітектор щедро споживає дерево.

У 1950-ті роки в Аалто, і Райт стали відходити від органічної архітектури та в цьому переході до проекту будівництва в більш універсальному, інтернаціональному стилі. Відродження інтересів до органічної архітектури на початку XXI століття пов’язане із створенням естетичних біологічних потоків, якістю, у зміні від Райта, визначає можливість і знаходження прямих зовнішніх аналогічних архітектурних форм із формами органічної природи.

Формальна мова екологічної архітектури плюралістична, оскільки екологізм не є певним стилем - це світогляд фундаментальної позиції архітектора, яка може бути цілісною в різних архітектурних програмах.

Однак з розвитком цифрового забезпечення ХХст. пошук нової форми в архітектурі сприяє дигітальному проектуванню. Дигітальна архітектура - це архітектура, створена за допомогою кожного спільного бере участь комп'ютера. Архітектор задає форму, параметри та алгоритм зміни форм, комп'ютер на основі цих даних генерує образи. Саме саме наслідком динамічної інтеграції органічного мислення та дигітальних технологій є формування нової структури архітектурного проектування, а саме лендформової архітектури, в основі якої лежить інтеграція об'єкта із земель.

3. Основи лендформної архітектури. Стен Аллен

Лендформна архітектура визначає натхнення з природи, де вбудоване середовище створює “нову природу”, “реконструює природу” або стає “альтернативною топографією”. На початку розвитку напряму формування підходу розглядається як формальна стратегія аналізу взаємозв'язку між землею та архітектурою, застосуванням зелених поверхонь у будівлях або замість них частиною території, що займається будівництвом, безперервним парком, що розширюється в контексті та визначає нові взаємодії з іншою інфраструктурою. Напрям лендформної архітектури відкриває нові можливості для взаємодії зв'язків між природними системами та вбудованими середовищами, що дає змогу архітекторам об'єднати людей та природу через будівництво та проектування середовища. Так можна запропонувати проектувати будівництво та структуру, яка вдосконалює процеси,

Розуміння теоретичних та практичних особливостей розвитку поняття лендформності в архітектурі є необхідним для переосмислення взаємодії взаємодій між взаємодіями взаємовідносин між природою та архітектурою, природою та учасниками. Існує прірва між розумінням поняття лендформності та його застосування в реальному проектуванні. Більшість теоретиків та практиків мають власні визначення та розуміння інтеграції природи у вбудованому середовищі. Аналіз їх розуміння поняття лендформності в архітектурі, необхідній для подальшого розвитку шляху.

Перша хвиля розвитку напрямку лендформної архітектури була пов'язана з використанням формальних стратегій, які аналізували взаємозв'язок між ландшафтом та архітектурою. Найвагомішими дослідженнями цього періоду можна переглянути статті наступних теоретиків-практиків: Стена Аллена, Діані Балморі, Джоеля Сандерса, Кеннета Фрептона, Маріон Вейсс та Майкла Манфреді. Згодом напрям розглядався, як дозволив створити нові зелені зони та екопростори в об'єктах будівництва. Вагомий вплив на формування екологічного огляду на лендформну архітектуру та можливість створення безперервного парку, що стає частиною цієї інфраструктури, мали теоретики П. Табб, А. Девірен, Ч. Дженкс, Р. Торен, Дж. Корнер, М. Карпо.

Теоретичні особливості формування та розвитку лінійної архітектури можна розділити на дві основні категорії: маніфестація ландшафту та маніфестація архітектури. Зважаючи на те, що лендформна архітектура є об'єднанням цих двох дисциплін, слід проаналізувати розвиток концепцій об'єднання природи, людини та архітектури або забудованого середовища через призму ідейних земельних архітекторів та архітекторів.

2011 року Чарльз Дженкс, відомий теоретик та ландшафтний дизайнер, пропонує термін “лендформи” у своїй книзі “Всесвіт у ландшафті” (“Всесвіт у ландшафті”). Його розуміння природи базувалось на дизайні ландшафту, де лендформи були створені відповідно до природних процесів, але включали елементи сучасних наук та технологічного розвитку. Лендформі, відповідно до визначення Дженкса, знає про межі категорії, що поєднується в самих різних елементах, з різних рівнів природи. Його ідея щодо лендформування визначається у тому, що вони є гібридною комбінацією земельних ділянок, урбанізму, архітектури та культури. Лендформу - типові форми рельєфу, які у практиці Дженкса стали формою мистецтва через їх широке застосування та особливі природні красі. Проте в багатьох джерелах чітке застосування терміна зустрічається вкрай рідко.

Однією з найважливіших практик, що дозволяє встановити зв'язок архітектури та ландшафту є книжка «Landform Buildings» архітектора Стена Аллена.

Стен Аллен виділив кілька складових, які відображають лендформную архітектуру:

- Лендформна архітектура пропонує новий трансформативний підхід до проектування, де будівлі розглядаються як окремі елементи, а також ландшафт як додаток до них, а також створює ефект безперервного плавно перетвореного простору будівлі в ландшафті та навпаки,

- лендформні будівлі не імітують природу в буквальному розумінні, швидке створення програмних можливостей для проектування штучного середовища, де надається перебіг процесу будівництва, процес атмосфери та вплив на користувачів, протилежно формальні стратегії,

- Лендформні будівлі оцінюють межі топології суцільної поверхні, яка була популяризована в 1990-х роках, де складова структура є результатом трансформації вертикальних та горизонтальних поверхонь - відів, переплетених поверхонь, які створюють нову взаємозалежну мережу, що виражає та підкреслює іконічну групу реформу. єктів,

- Сучасне місто є складовою структурою, яка змінюється та розвивається, де ландшафт та екологія розуміються як динамічні, адаптивні системи, що пропонують продукти моделей розуміння складності міста. Проте місто також є штучно створеним для людей навколишнього середовища, де нова органічна метафора пропонує синтезовану архітектуру та землю, щоб відповісти на виклики, які з'являються з ростом та розвиненим містом,

- -години, коли середовище та стійкість його розвитку мають значення в дисципліні, лендформна архітектура пропонує новий підхід до стійкості та стабільності розвитку, який вимагає збільшення ролі та повернення середовища, в якому архітектурному вигляді відмінна ця коліна

- лендформна архітектура стилізує грань між екстер'єром та інтер'єром, де величезний масштаб мегаформує приносить ландшафт та його характерні особливості всерединного будівництва, тим самим стилюючи грань між цими двома просторами. Так само в лендформній архітектурі ландшафту більше відсутніх окремих елементів, що відображає або імітує недоторкану природу, і розуміється як величезне середовище, яке з функціями схожих на сучасному місті.

- лендформні будівлі використовують потенціал та можливості фабрикації оболонок, завдяки створенню нового штучного ландшафту та середовища. Проте, лендформні будівлі вважаються одними з інших технічно складних об'єктів у сучасній архітектурі.

Вінекнення лендформної архітектури, що сусідять із бажання людини, є ближче до природи та земельних ділянок, тому об'єм споруди почав розглядати як єдині ціни з поверхневої землі. При такому використанні використовується альтернативний тип будівництва, образ якого грунтується на створених та переосмислених формах земного землекористування. Нові споруди у формі штучних ландшафтів, які з'явилися на межі тисячоліття, змушують говорити про лендформу як про нову типологію в архітектурі.

Лендформна архітектура часто стає як гібридна форма та є її зміненою зміненою ландшафту. Разом з тим, ландшафт є невід'ємною складовою будь-якого середовища, підкреслюючи значущість місця чи навпаки його пустоту. Наприклад, гірська місцевість може бути основою побудови форм лендформного проекту. Штучна гора - широко розповсюджена форма рельєфу будівлі, яка часто використовується як найпримітніша ідея формування краєвиду чи фрагменту ландшафту. Тому в лендформній архітектурі простір і ландшафт довкола розглядається не просто як скульптурна складова, але як комплекс формотворчих об'єктів, що створюють зв'язок внутрішнього та зовнішнього. Найважливіша концепція геологічної формації включає в себе природні форми як скульптурну складову, але природа залишає безмежний простір для формування концепцій.

4. Приклади лендформної архітектури

Лендформна архітектура стає альтернативною архітектурою. Часто використовується термін «штучний ландшафт», що пояснює суть такого архітектурного напряму. Принципи лендформних об'єктів пропонують новий огляд для переосмислення феномену мегаструктури, захоплення зелених будівель, штучних гірськолижних пагорбів та багатьох багатофункціональних об'єктів, побудованих сьогодні. Проте, основа розвитку лендформної архітектури лежить глибоко в історії становлення архітектури як науки.

4.1 «Залізнична станція Санта-Марія-Новелла у флоренції» Арата Ісозакі

Однією з робіт у цьому керівництві є проект «Залізнична станція Санта-Марія-Новелла у Флоренції» японського архітектора Араті Ізозаки. Його структурна конфігурація є результатом еволюції та синтезу біологічної форми, сучасної стратегії боротьби із формами, що відбувається за межі біоморфізму 1950-х років і 60-ти років, де архітектор не імітує форми природи як моделі природного процесу. Відповідаючи на сучасні новітні технології, ставимо цілком можливим нарощувати чи розвивати нову формальну конфігурацію у відповідях на різні фізичні сили та обмеження: структурні, кліматичні, програмні. У той час, як ці речі разом виробляють неймовірні результати - нові архітектурні форми, існують концептуальні обмеження. Генеровані форми японського архітектора подібні до природних, вони зберігають адаптаційну складність середовища.

4.2 «Гора Денія» Вісенте Гуальярт

Крім того, лендформна архітектура - це просто поверхня, сукупність багатьох інших факторів, таких як матеріал, склад грунту чи гірської породи, орієнтація, вплив метеорологічних факторів та ін. Проект Denia Mountain архітектора Вісенте Гуалларта в Іспанії доповнює силу гори і за допомогою тригранних неправильних форм та створює новий культурний простір. Архітектор вивчив та проаналізував структуру геологічних формацій території, з врахуванням геометричних особливостей гірських частинок. Були перевірені дані аналізу зовнішніх гір середньоморської кліматичної зони, їх склад, характер та міцність. В одному з таких аналізів було визначено пірамідальний камінь на основі формування, який мав чітки грані та формулу, а геометрія складалася з великої кількості трикутників різних форм та розмірів. Відповідаючи на теорії фрактальної геометрії, природні елементи можуть повторно приєднуватися та впорядковуватися до лендформних проектів. Беручи до уваги всі ці фактори та умови, архітектор створив активний простір, використовуючи природні форми, унікальні традиційні підходи його формування.

4.3 «Місто культури» Галичина Пітер Айзенман

Одним із найважливіших факторів, які мають вплив на формування лендформной архітектури, є топологічна поверхня. У нашому проекті Місто культури Галичини Пітер Айзенман повернув топологічну поверхню як невід'ємну складову форматування, де традиційний рельєф стає як вітаміна горизонтальної поверхні.

Починаючи з ідеї використання та програми споруди, можна поєднати разом ідею руху, ідею повернення від перебування, програми споруди, атмосферу. Кожен архітектурний проект діє у певному середовищі та взаємодіє з безліччю інших мереж, які перетворюються та створюють новий функціональний вузол, що відображає особливості території. Програма споруди визначає комплекс поділів, які розгортаються в часі. Проте, ландшафт у поєднанні з архітектурою є вашим власником просторового словника. Зелені дахи, штучні гори та геологічні форми, будівлі з експлуатованими крівлями, спорудами, що врізуються в землю або землю, що створює високо вгору. Все це в поєднанні з функціями створює нелінійну лендформну архітектуру сучасності. Нові технології, нові алгоритми проектування підняли поняття екологічності як одного із програмних складських споруд на новому рівні. Ландшафт з коридорами та доріжками є складеною інформаційною обміною території. Так, у проекті Місто культури Галичини Пітер Айзенман взяв за основу історичну карту міста і відповідно до принципу суперпозиції об'єднав її з картою пішохідних шляхів. Більше розширених користувачів та доріжок, які складаються з безлічі структурних точок, створюють найважливіші комунікації, взаємодіють та адаптуються до середовища. Ця ідея пов'язує ландшафт з інфраструктурою. Інформація та історія території створює ідентичність, відчуття особливостей місця та підсвічування важливості лендформного об'єкта. Більше протяжних користувачів та доріжок, які складаються з безлічі структурних точок, створюють найважливіші комунікації, взаємодіючи та адаптуючись до середовища. Ця ідея пов'язує ландшафт з інфраструктурою. Інформація та історія території створює ідентичність, відчуття особливостей місця та підсвічування важливості лендформного об'єкта. Більше розширених користувачів та доріжок, які складаються з безлічі структурних точок, створюють найважливіші комунікації, взаємодіють та адаптуються до середовища. Ця ідея пов'язує ландшафт з інфраструктурою. Інформація та історія території створює ідентичність, відчуття особливостей місця та підсвічування важливості лендформного об'єкта.

4.4 «Портовий термінал» Архітектори зовнішнього офісу (FOA)

Був запроектований у 1995 р. та споруджений у 2002 р. Будівля спонсору за принципом змісту різнорідних функцій, що взагалі є владою для будівельників-землевласників: Об'єкт управління до міської інфраструктури та система відкритих громадських просторів, призначених для відпочинку, проведення фестивалю та народних гулянь. Вихідна форма генерованого комп'ютера майже в автономному режимі на основі вихідних даних. Архітектор проекту Фаршид Муссаві та Аленяндо Заеро-Поло не втомлюється підкреслювати, що призводить до цієї операції здивував їх самих і, навіть будучи спочатку естетично неприйнятними.

Лендформна архітектура стає альтернативною архітектурою. Часто використовується термін «штучний ландшафт», що пояснює суть такого архітектурного напряму. Принципи лендформних об'єктів пропонують новий огляд для переосмислення феномену мегаструктур, захоплення зелених будівель, штучних гірськолижних пагорбів та багатьох багатофункціональних об'єктів, побудованих сьогодні.

Існує багато теоретичних передумов формування лендформних проектів, проте ці передумови не можуть бути відомими від одного, а також слід розглянути загальну сукупність для формування цілісної форми лендформної споруди. Серед таких передумов використовується роль відіграє зовнішня сторона при формуванні моделей, інтеграція штучного в природне середовище, програма споруди, інформація та територія. Завдяки глибокому аналізу та врахуванню кліматичних, із врахуванням середовищних та історичних умов, формування лендформних проектів стає більше освіченим та ідеологічно правильним.

Ландшафт завжди знаходився на межі між природою та людьми. У цей момент, коли грань між штучним та природним середовищем стає всім більшим за розмиту, стає можливим переосмислення чіткого поділу штучного та природного на землях. Підтвердження, що природа є вигідною, більше не має жодного сенсу, через те, що в сучасному світі природа передає відповідну якість для складного синтезу. Лендформна архітектура бере до уваги логіку природних систем та динамічну екологічну складову, і як наслідок синтезує нову архітектуру, яка знаходиться на межі біологічного та геологічного.

5. Бібліографія

1. «Архітектура сучасності» Б.С. Черкес, С.М. Лінда, Львів 2010;

2. Сучасні проблеми архітектури та містобудування, Науково-технічний збірник Київ КНУБА 2014;

3. https://www.landformadb.com/, Landform Architecture Ltd;

4. Архітектура рельєфу як взаємозв'язку присутності для проектування комплексу комп'ютерів, Університет І Ван, Массачусетс, Амхерст, 2015